Kampeerregels Scouting terrein Schoteroog:
Het Schoteroog kent een aantal kampregels. Deze zijn bedoeld om iedereen te laten genieten van een aangenaam en veilig verblijf. Daarom zijn deze regels ook bindend. Wij verwachten dat bij aankomst op Schoteroog tijd wordt vrijgemaakt om met uw eigen kampeergezelschap de regels te doorlopen.

Sanitaire ruimte

• Houdt het sanitair gebouw netjes en schoon en waarschuw de kampstaf bij storingen of ongelukjes.

• Koelkast en vriezer schoon en leeg achterlaten. Wel aan laten staan.

• De schoonmaak artikelen staan in de meterkast. De sleutel van het hek past hier op.

• Er is geen wc papier in de toiletten, neem dus zelf je toiletpapier mee.

• Bij vernieling, verstopping van het sanitair of het niet goed schoon achterlaten van sanitair en of terrein zullen de daarvoor gemaakte kosten doorberekend worden/ met de borg verrekend worden.

• De sanitaire ruimte is geen dagverblijf of keuken en mag ook niet als zodanig gebruikt worden.

• Groenten schoonmaken, pannen schuren of afwassen kan aan de buitenzijde van het sanitairgebouw. Elke afwas dient te worden afgesloten met het schoonmaken van de afwasplaats zodat een ander niet met jouw etensresten en vettigheid geconfronteerd wordt.

Buiten terrein

• Op het terrein zijn twee aansluitpunten voor elektra beschikbaar. Elektra is vrij te gebruiken, echter wel hiervoor een van beide elektra zuilen op het buiten terrein gebruiken. (In verband met de veiligheid is het niet toegestaan om de stopkontakten van de sanitaire ruimte door te koppelen voor gebruik op het terrein). Het maximale verbruik is 8 Ampere.

• De aansluitingen zijn geschikt voor een (blauwe) CEE-verloopstekker ( een zogenaamde camping stekker), vergeet deze niet mee te nemen. Verloopstekkers zijn bij de bouwmarkt te koop voor ca € 8,- Ook zijn ze tegen een borg van 10,- te leen op Schoteroog. Geef dit op bij de reservering.

• De beplanting op het terrein maak het kampterrein een fijn gebied. Daarom is het niet toegestaan om in bomen, struiken of andere beplanting te hakken, zagen of op enige wijze te beschadigen.

• Het is niet toegestaan om met auto’s, camper, motoren, scooters of ander gemotoriseerde voertuigen zonder uitdrukkelijke toestemming van een lid van het beheerteam op het terrein te rijden.

• Fietsen stallen in de fietsenstalling.

• Vuur mag alleen gestookt worden in de daarvoor bestemde vuurbakken. Beide terreinen hebben een eigen vuurbak. Vuren dienen bij het verlaten van het kampterrein of voor het slapen gaan uitgemaakt te zijn met water. Bij de (kamp)vuren dient altijd voldoende blusmateriaal (brandblusser en water) aanwezig te zijn. Aan het einde van je verblijf, graag de vuurbak netjes achterlaten. Vuurbak dient op tegels te staan.

• Klim niet over de hekken.

• Hak of zaag niet in de bomen, verniel geen struiken of afrastering. Het graven van kuilen is niet toegestaan.

• Laat geen bier doppen, peuken en ander afval achter op het terrein. De grasmaaier zal jullie dankbaar zijn.

Afval

Afval afvoeren wordt steeds duurder, daarom hebben wij de volgende regel ingesteld. Er zijn op het terrein 2 afval kliko’s en 1 papier kliko. Bij het achterlaten van afval in een van de klikos worden de kosten door belast. Een weinig tot half gevulde kliko komt op € 8,00 een meer dan half tot volle kliko komt op € 15,-. Voordeliger is het om zelf je afval mee te nemen.

Algemeen

• Het Schoteroog ligt nabij woonhuizen en woonarken. Voorkom geluidshinder. Tussen 23.00 en 07.00 uur mag de nachtrust niet worden verstoord. De leiding is verantwoordelijk voor de naleving hiervan, zodat iedereen van scout tot aangrenzende buren een rustige nacht kan hebben.

• Houd rekening met de privacy van anderen, zowel op het terrein alsmede in de omgeving. Loop of speel niet op het kampterrein van een ander.

• Matig het gebruik van alcohol en natuurlijk zijn drugs niet toegestaan. Alcohol gebruik je alleen op je eigen veld.

• Het niet naleven van de regels kan verwijdering van het kampterrein betekenen.

• Bij het vertrek, aan het eind van het -naar wij hopen geslaagde- kamp, meldt de verantwoordelijk leid(st)er de groep af bij de kampstaf. Deze controleert het terrein e.d. en neemt afscheid van de groep.

• Bij het niet tijdig afzeggen (min. 6 weken vooraf) van de reservering of niet komen opdagen van de groep zal het gehele kampgeld in rekening gebracht worden.

Kampstaf Scouting Schoteroog